söndag 7 februari 2010

Jag har varit dålig på att skriva i min blogg men nu skall det bli ändring på det tänkte jag. Jag går i pension 20100301 och bör då få mer tid att skriva.
Tanken är nu att jag skall följa våren och skriva om hur den fortskrider i bloggen.
Än så länge är det dock vinter. Jag har inhandlat en sparkstötting, maken har döpt den till "Kicken". Premiärturen gick i solsken till Kalkstad. Jag har varit ute en tur även idag, det är perfekt sparkföre.
Vi hade 7 koltrastar på terrassen för en stund sedan, de äter bröd, russin och äpple. En liten blåmes hämtar sig lite bröd och sätter sig sedan i tamariskbusken och äter. Den är så fin.
Fick rapport via sms att vår dotter sett en stare i Kungsbacka idag. Det känns som om stararna borde vänta ett tag till innan de återvänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar